суббота, 24 декабря 2016 г.

"Shreemad-Bhagavatam", 05.18.08: Bhagavan Shree Lakshmi-NaraSimha, ॐ and क्ष्रौम्...

The Verse 05.18.08 of "Shreemad Bhagavatam" is the amazing Praman for all those who adore Shree Lakshmi-Narasimha-Vidya and "Shree Narasimha-Tapani-Upanishad", because this Verse says about Bhagavan Shree Lakshmi-Narasimha being the Essence of (AUM, OM).

I have encountered this Praman while reading "Lakshmi Narasimha karavalambam - Srimad Mukkur Jeeyar" from SADAGOPAN.ORG. 

And what makes this Verse more incredible is that it also dwells on क्ष्रौम् (KSHRAUM) BIJA of Bhagavan Shree Lakshmi-NaraSimha, that is this Verse tells about Tantrik Bija!

Another very interesting point to note is that

Vaishnava Mantra of the week...

ॐ बृहद्भानवे नमः 
OM bR^ihadbhAnave namaH


This is The Name 333 of "Shree Vishnu-SahasraNam". While preparing this post I have checked up the edition of "Shree Vishnu-Sahasranam" by SADAGOPAN.ORG (link to 2nd Volume) and Sadagopan's edition refers to

Shakti-Mantra of the week

This is the Name 333 of "Shree Lalita-SahasraNam". 
ॐ वारुणीमदविह्वलायै नमः
OM vAruNImadavihvalAyai namaH

Tika by BhaskaraRaya MahAcharya: Varunimat - belonging to

"SRI LALITHAMBIKA SAHASRANAMA STOTRAM" #with Namavali# by Swami Vimalananda, Sri RamaKrishna Tapovanam, 1984

DOWNLOAD (SANSKRIT-ENGLISH):


English annotation by Vishnudut1926: This is the simple edition of 1000 Namavali of Shreemati Lalita TripuraSundari-Devi. 

The foreword by Swami Vimalananda is just superb, some of his remarks are worth to be learnt by heart. 

If you are looking for the extended Tikas to "Shree Lalita-SahasraNam", then please refer to the following masterpiece edition by Ananta Krishna Shastri with The Tikas of BhaskaraRaya MahAcharya - http://vishnudut1926.blogspot.ru/2014/07/lalita-sahasranaman-with-bhaskararaya.html

New Year Shift in Sadhana (Shree AnnaPurna-Vidya and other changes)...

December of 2016 turned out to be a breakthrough for me. Now my sadhana is partially changed. First of all is overall Shakti now. 
And thanks to the Grace of Shreemati MahaLakshmi-Devi I am initiated in Shree AnnaPurna-Vidya this year. 
Usually it is reckoned that Shreemati AnnaPurna-Devi is Avatara of Shreemati Durga-Devi, but according to "Shree Narada-Purana" Shreemati AnnaPurna-Devi belongs to Shree Vaishnava Tradition being The Avatara of Shreemati MahaLakshmi-Devi. 

And amusing fact. As you know I am an extreme fan of OM VishnuPad VallabhAcharya (Pushti-Sampradaya, PushtiMarg). 

And Shreemati AnnaPurna-Devi is The Goddess of Nourishment (Pushti). 

That is you can consider Shree AnnaPurna-Vidya to be the Shaktik analogue of Vaishnava Pushti-Sampradaya!!!!!!!!!!!!!!!!
So as you see, my Vaishnava inclinations correlate with my Shakti inclinations now!
But all these are just technical details, as like "Shree Malini-Vijayottara" says: "As a matter of fact there is only ONE SHAKTI (SHANKARI) OF SHAMBHU" (Verse 3.34):


I am worshipping Shreemati Durga-Devi as well and I am mad about Shree Durga-SahasraNam from "Shree Skanda-Purana", which is the part of my everyday sadhana. 

The other major shift is the shift to Dhyana-Yoga. As you know one of the last Chapters of "Shree Lakshmi-Tantra" is devoted to Dhyana-Yoga. And Dhyana-Yoga is without doubt the best and uppermost kind of Sadhana because it hails from Satya-Yuga. 

So the overall year turned to be more than superb and splendid for me. 
Thanks very much to Shreemati MahaLakshmi-Devi, Who is my Leading Star and Adorable Ishwari! 
Vishnudut1926, December 2016, Moscow

Радикальные изменения в садхане и почему джива не может стать МахаВишну/СадаШивой...

Да, девчонки, год был прорывной. Под конец года МахаЛакшмёныш решила усилить Шакти-компонент в моей садхане, точнее говоря, не просто усилить, а просто убрать все части, посвященные Кришне/Нараяне.
В итоге МахаЛакшмёныш посвятила меня в Шри Анна-Пурну-Видью (поклонение Шримати АннаПурне-Деви). Я счастлива просто безумно, потому что о большем и мечтать не могла, так как Шри АннаПурна идеально подходит под мой характер. 
И очень удивительный факт - я написала об этом в английском посте, напишу и здесь. Как я не раз признавалась вторая самая обожаемая мною Сампрадая после родной Шри Рамануджа-Сампрадайи - это

Немного о "Шри Малини-Виджайоттара-Тантре"......

Synopsis in English: Some admiring remarks about "Shree Malini-Vijayottara-Tantram" in Russian. 

Я разместила в своей E-Library английский вариант "Шри Малини-Виджайоттары-Тантры", девчонки - https://vishnudut1926.blogspot.ru/2016/12/perfect-edition-of-shree-malini.html

Издание 1956 года и нужно отметить, что Вишну Дутт Шастри сделал не лажовый перевод и идеально передал Шакти-Сиддханту.

Более того, снабдил издание действительно очень ценными заметками по Шайва-Трике. 

В общем, если вы относитесь к тантрикам, то я очень рекомендую ознакомиться с данным изданием, а также при случае заглянуть в версию на Санскрите, которую без труда можно найти в Сети (или у меня на box и yandexdisk). 

Некоторые Стихи в "Шри Малини-Виджайоттара-Тантре" очень красивы, поэтому их можно выписывать на Санскрите и сразу заучивать. Например, мой любимейший Стих 3.34 о том, что в действительности у Шамбху (СадаШивы) существует только Одна Шанкари (Шакти):


"Шри Малини-Виджайоттара-Тантра" чем-то похожа на "Шри Бхайрава-Вигьяна-Тантру". В ней очень много классических йоговских упай, точнее говоря Дхьяна-Йоговских. 

Ну и очень красивая Шакти-Сиддханта конечно же, так как "Шри Малини-Виджайоттара-Тантра" относится к Каула-Традиции (Линия Шримати МахаТрипураСундари-Деви или, как иногда говорят, Тантрической Лакшми). 

Вишнудутка1926, декабрь 2016, Москва