понедельник, 24 октября 2016 г.

Shree VenuGopalaSwami Mandir...


I have been scrolling through The Book, devoted to Bhagavan Shree VenkatEshwara today and saw that Shree GopalaSwamiTemple had been mentioned in one of the chapters. 

The Book says that this is The Mandir in the mood of Shree Dwaraka:


And The Mandir has very interesting history - it had been under the water for a long time, you can read this amazing story here - http://www.oneindia.com/2007/03/04/submerge-temple-reincarnation-almost-complete.html

Перебираю свои архивы на флэшках и жестких дисках, девчонки. У меня есть отдельная папка с Грантхами, посвященными Бхагавану Шри ВенкатЕшваре (Ишта-Деват нашей родной Шри Рамануджа-Сампрадаи). 

В общем, стала листать Гранхту, ну и конечно же нашла своего Глупыша Кри на одной из страниц, так как в Грантхе есть небольшой абзац о Шри ВенуГопалаСвами-Мандире

Я полезла в интернет, чтобы почитать о Мандире и оказалось, что у Мандира очень уникальная история. 

Мандир долгое время находился под водой и прошел через уникальную реставрацию - Храм в свое время "деинсталлировали" из воды и перенесли на сушу. 

В моей Грантхе говорится, что это Мандир Кришнёныша, Шримати Рукмини-Деви и Шримати СатьяБхамы-Деви, то есть по сути Мандир с Шри Дварака-Локи. 

Кри у нас почему-то любит помещать под воду всё, что связано с Шри Дваракой! 

Ну и вообще, как я уже не раз писала, у нас с морем долгая любовная история, так как Шримати МахаЛакшмёныш-Деви была рождена из Океана, легко запомнить, так как Кри в "Шримад-Бхагаватам" стиху о Рождении МахаЛакшмички присвоил самый уникальный и исключительный номер ("Шримад-Бхагаватам", 8.8.8). 

Самое забавное, что у Шри ВенуГопалаСвами Мандира есть даже обзор в русскоязычном интернете, а такие обзоры редко случаются в наших краях - http://spinach.by/obzori/travel/venugopala_swamy_temple/

"Lalithananda-Lahari, Life sketch of Lalithananda and his lineage"

DOWNLOAD (English):
Box      Dropbox 

English annotation by Vishnudut1926: Interesting biography of Lalithananda Saint (Shakta-Shaiva Sampradaya), a number of classic and non-classic miracles described (for example, you can find khanda-yoga, a yogic trick with dismembering your own body among non-classic ones). 

The last part of the Book is about Nagas and one of the sub-chapters is about Shree Ananta-Shesha (Divine Coincidence, but after this biography I have turned to The Biography of Shree Ramanuja MahAcharya and opened the Biography on the chapter, telling about Shree Ramanuja MahAcharya being The Avatara of Shree Adi-Shesha!!!!!!!!!!). 


Да, девчонки, хорошая биография в Шактисткой Традиции. Последняя глава Книги посвящена Нагам и очень невероятным совпадением было то, что сразу после этой Книги я стала читать биографию Шри Рамануджа-Ачарьи (ОМ ВишнуПад Рамануджа-Маха Ачарья) и открыла Биографию как раз на той главе, которая рассказывает о Шри Рамануджа-Ачарье как об Аватаре Шри Ади-Шешы (Шри Ананта-Шешы). 

This incidence reminds us that The Mother Divine will not tolerate the pashandas...

A very brief, but very meaningful story about pashandis from "Lalithananda - Lahari Life sketch"

Those who do not believe in Vedic Culture are called "pashandis". They are not entitled to enter the Ashram. This was so happened during the time of dinner in 1965. 

All the devotees who attended the Pratishtha sat for dinner. 

Chandi Ammu Varu on Pramila sat on a chair in the middle of the dinner party and was observing. In the dinner party one pashanda, a non-believer in The Vedas, was also in the rows.

Shree Chandi identified him and asked him to get up with a pointing finger. She questioned the stranger as to why he came. He replied that he wanted to see the function. 

Shree Chandi ordered him to do Pradakshina i.e., to go round The Temple. 

He said that he would not go round the temple, because he had no belief or regard in the Vedic Dharmas. 

Shree Chandi grew angry and ordered the suppliers to serve food to him outside the dining hall. Accordingly, they did. 

After the meals, Shree Chandi called for him and warned him not to come again since he happened to be a non-believer (pashandi). 

This incidence reminds us that The Mother Divine will not tolerate the pashandas and She will not have any non-believers. 
To quote Lalitha SahasraNama Stothram, it is "Sanhrutasesha pashanda". 
They are not entitled to enter the Ashram. The non-believers in any faith will not receive the proper treatment from any corner including the Holy Faiths. 

Story cited from "Lalithananda - Lahari Life sketch", p.58 (41) -