понедельник, 13 мая 2013 г.

"Thirty Minor Upanishads" translated by Narayanaswami Aiyar, 1914


DOWNLOAD:

YandexDisk  Cubby  Box  Dropbox  AmazonCloud  Bitcasa  4Sync  GoogleDocs  Skydrive  Ge.tt  Mc.tt

Депрессивные Гьяна-Упанишады и Йога-Упанишады. Обложка книги похожа на надгробие и сама книга тоже. "Жил, медитировал, умер, отправился в брахмаджйоти (нирвану)". 

Сборник действительно очень депрессивен, потому что Гьяна-Канда (адвайта, буддизм и прочие ереси Кали-Юги) - это тупиковое направление индийской философии для джив, которые разочаровались во всём и теперь просто хотят самоуничтожиться. 

Несмотря на всё это в книге есть действительно сильные Упанишады. 

Например, "Атма-Бодха-Упанишада". 

В разделе "Мантра-Упанишады" приведены очень мощные переводы "Нараяна-Упанишады" и "Кали-Сантарана-Упанишады". 

"Кали-Сантарана-Упанишада" знаменита из-за "Харе-Кришна-Маха-Мантры". 

Я также рекомендую обратить внимание на Санньяси-Упанишады, так как они действительно способствуют выработке отречения.

"Natya-Shastra A treatise on Hindu Dramaturgy and Histrionics", Vol 01-02, translated by Manomohan Ghosh 1950, 1961


DOWNLOAD:

YandexDisk  Cubby  Box  Dropbox  AmazonCloud  Filesnack  Bitcasa  4Sync  Skydrive  GoogleDocs

Mc.tt  Ge.tt  Mediafire  2Shared  4Shared

ENGLISH ANNOTATION by Vishnudut1926: "Natya-Shastra" by Shree Shreemad Bharata Muni does not belong to Vaishnava-Granthas, but Acaryas from Gaudiya-Sampradaya have based canonic Gaudiya-Granthas (for example, "Shree Bhakti-Rasamrita-Sindhu" and "Nataka-Chandrika" by Shree Shreemad Rupa Goswami) on such notions from "Natya-Shastra" as sthayi-bhava, sattvika-bhavas and etc. 

Therefore, the notions from Indian Aesthetics (and "Natya-Shastra" with "Sahitya-Darpana" belong to classic Indian Aesthetic Canon) are crucial for understanding the Gaudiya System, though it have to be noted, that Shree Shreemad Rupa Goswami has reconsidered many ideas of Bharata Muni. 

It's the crucial point to remember, because "Natya-Shastra" speaks only about laukika (लौकिक), that is mayik (मायिक) Rasas, while Gaudiya Acharyas promulgate only spiritual (adhyatmik - आध्यात्मिक) Rasa.

So, "Natya-Shastra" describes Rasas from mayik baddha-jivas' point of view, while the Granthas of Gaudiya-Sampradaya represent Rasas from Mukta-Jivas' point of view. And these 2 points of view are 100% different.  

РУССКАЯ АННОТАЦИЯ: "Натья-Шастру" обязательно нужно знать хотя бы фрагментарно, потому что именно на "Натья-Шастре" Шри Шримад Рупа Госвами выстраивал всю эстетическую теорию Гаудийа-Сампрадайи. 

Например, такие термины как "стхайи-бхава", "анубхава" и прочие - это всё термины из "Натья-Шастры". 

НО САМОЕ ГЛАВНОЕ заключается в том, что Шри Шримад Рупа Госвами использовал "Натья-Шастру" лишь как базис, потому что эстетическая теория Гаудийа-Сампрадайи отличается от теорий "Натья-Шастры" и об этих отличиях Шри Шримад Рупа Госвами рассказывает, например, в "Натака-Чандрике". 

"Shree Brahma-Samhita" with the commentaries by Jiva Goswami translated by Bhaktivedanta Narayana Maharaj


Удалено из библиотеки / deleted from library...